PLAN DNIA
6:30-9:00 - schodzenie się dzieci
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.
8:30-8:45 - ćwiczenia ogólnorozwojowe
Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych.
8:45-9:00 - przygotowanie do śniadania
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
9:00-9:25 - śniadanie
9:25-10:25 - zajęcia dydaktyczne
Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w placówce programu wychowania przedszkolnego.
10:25-11:25 - pobyt na świeżym powietrzu lub zabawy ruchowe na sali zabaw
Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub zestaw ćwiczeń ruchowych na sali zabaw, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
11:25-11:45 - przygotowanie do obiadu
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
12:45-12:15 - obiad
12:15-13:00 - odpoczynek poobiedni
Słuchanie bajek, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, zabawy dowolne, samorzutna aktywność dzieci, ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcje wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchoą itd. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach
13:00-14:00 - zajęcia dodatkowe
Udział w dodatkowych zajęciach: koła zainteresowań, j. angielski, rytmika, opieka specjalistów - logopedia.
14:00-14:10 - przygotowanie do podwieczorku
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
14:10-14:30 - podwieczorek
14:30-17:00 - ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci
Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Rozchodzenie się dzieci.